02144767960 09120248112
پشتیانی

یک قالب وردپرس حرفه ای و تخصصی اولین گام برای شروع پیشرفتی بزرگ است

با گوگل چه کارها که نمی توان کرد!!

ترفندهای گوگل:گوگل یک موتور جست و جویی است که تا به امروز تمام رقبای خود را کنار زده و در سکوی اول قرار گرفته است. اکثر افراد جستو جو در اینترنت را به گوگل پیوند زده و راه و روش دیگری نمی شناسند. گوگل اینجاست تا کار ما را آسان کند. در ادامه تعدادی از ترفند هایی که می توانید در سرچ گوگل به کار ببرید را معرفی می کنیم تا از سهولتی که گوگل برای کاربرانش فراهم کرده است نهایت استفاده را ببرید.
1-روش جست و جوی یک عبارت مشخص
برای جست و جوی یک عبارت مشخص کافیست کلمه را در کوتیشن ” ” قرار دهید. در این صورت گوگل عینا همان کلمه را جست و جو خواهد کرد. مثلا می توانید ” قالب وردپرس آتلیه ” را سرچ کنید. در این صورت نتایج مشابه حذف خواهند شد و فقط مواردی نمایش داده می شوند که دقیقا عبارت قالب وردپرس آتلیه در آنها وجود داشته باشد.

ترفندهای گوگل

ترفندهای گوگل

2-حذف کلمات ناخواسته:
از دیگر ترفندهای گوگل خذف کلمات نا خواسته است.فرض کنید میخواهید در رابطه با طراحی سایت سرچ کنید و در این زمینه علاقه ای به خواند اطلاعات در مورد سئو ندارید. کافیست قبل از این کلمه – قراردهید تا کلمه در جست و جوی شما به نمایش در نیاید.
مثلا: طراحی سایت –سئو
3-پیدا کردن سایت های وابسته و مشابه
برای پیدا کردن سایت‌های مشابه وب سایتی که می‌شناسید، از کلمه related و نام سایت استفاده کنید. مثلا برای پیدا کردن سایت های فروش قالب وردپرس به جز کیانتم از عبارت: related: kiantheme.com استفاده می کنیم.
3-جستجوی عبارات مترادف در گوگل
اگر نیاز دارید عبارتی را جست و جو کنید که مترادف و هم معنی خاصی دارد می توانید برای معادل سازی این دو کلمه از ~ استفاده کنید. مثلا سئو ~ بهینه سازی سایت
4-نمایش معنی و تلفظ یک کلمه
از ترفندهای گوگل می توان نمایش هجی و معنی کلمه را نام برد.در کل در این بخش می توانید به کلیه اطلاعات املایی و نگارشی و تلفظی یک کلمه دست پیدا کنید. تنها با نوشتن define پیش از کلمه، تمام اطلاعات برای شما نمایش داده خواهد شد. و در ادامه وب سایت هایی که به بررسی این کلمه پرداخته اند وجود دارند.
5-بخش فراموش شده عبارت را بیابید
اگر عبارتی را سراغ دارید و بخشی از آن را فراموش کرده اید به وسیله این ویژگی شما کلمه و یا عباراتی را که در یک جمله فراموش کرده اید، راحت تر به دست خواهید آورد. تنها کافیست تا عبارات مورد نظر را داخل دو علامت نقل قول قرار داده و به جای کلمه فراموش شده، علامت ستاره را قرار دهید. مثلا کیانتم ارائه دهنده برترین قالب های * اختصاصی از جمله قالب وردپرس آتلیه
6-تعیین پسوند فایل
زمانیکه به دنبال فایلهایی با پسوندهای خاص مانند pdf یا ppt یا mp3 و… هستید نوع فرمت را پس از filetype بنویسید.
مثلا آموزش سئو filetype: pdf
7- جست‌وجوی عبارت در یک وب سایت خاص
برای جست‌وجوی عبارت در یک وب سایت خاص، اسم سایت را بعد از کلمه site: ذکر کنید.
8- گوگل ماشین حساب شما
اگر یک عبارت ریاضی را سرچ کنید به ماشین حساب گوگل دست خواهید یافت.
9- timerو stopwatch
اگر در گوگل عبارت timer را تایپ کنید. یک تایمر خواهید داشت. و چنانچه stopwatch را تایپ کنید به یک کرنومتر دسترسی خواهید داشت.
10- پیش بینی آب و هوا
Weather iran Tehran و یا هر منطقه دیگر را تایپ کنید و شرایط لحظه ای آب و هوا را مشاهده کنید.
11- طلوع و غروب آفتاب
با تایپ sunset sunrise نام شهر زمان طلوع و غروب خورشد را مشاهده خواهید کرد.
12- تبدیل واحد
یکی از مشکلاتی که عموما همگان به آن بر می خورند تبدیل واحد ها به یکدیگر است. با تایپ to بین دو واحد می توانید نتیجه تبدیل آنها به یکدیگر را مشاهده کنید.
مثلا تایپ کنید 1 kilogram to pound
13- تبدیل عدد به حروف
یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه‌ای که جستجوگر گوگل در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، تبدیل عدد به حروف است. به عنوان مثال برای فهمیدن تلفظ و نوع خواندن عدد ناخوانایی مانند 19999999999 دیگر نیاز نیست تا خودتان را به زحمت بیاندازید. کافیست همانند مثال آن را در قسمت جستجوی گوگل بنویسید و اینتر کنید.
14- ترجمه گوگل
موتور ترجمه گوگل در بین مترجمان بسیار محبوب است و هرچند که گوگل این موتور ترجمه اختصاصی را دارد اما برای سهولت درسترسی به ترجمه یک عبارت می توانید در کادر جست و جو عبارت را سرچ کنید و توانایی ترجمه متون در بین زبان‌های مختلف را خواهید داشت. برای این کار کافیست تا در جلوی عبارت خود از عبارتی مانند English to Persian استفاده نمایید. (می‌توانید زبان‌ مدنظر خود را به جای زبان های نوشته شده قرار دهید)
15- مسافت خود را تخمین بزنید
یکی دیگر از ترفندهای گوگل است. اگر قصد مسافرت به شهری خاص را دارید و زمان رسیدن خود را نمی دانید گوگل برای شما چاره ای اندیشیده است. برای اینکار شما باید عبارتی مانند distance Tehran to shiraz استفاده نمایید تا اطلاعاتی نظیر میزان مسافت بین دو شهر نام برده و همچنین مدت زمان مورد نیاز برای طی کردن آن مسیر در اختیار شما قرار گیرد.


مشاوره رایگان 021-44767960 051-38846027 پشتیبانی : 09120248112